Εργαστήριο Κεραμικής

Αρχική / εργαστήριο-κεραμικής

Το εργαστήριο έχει δύο αντικείμενα παραγωγής:

ΚΕΡΑΜΙΚΗ

Αρχαία τέχνη της παραγωγής χρηστικών ή διακοσμητικών αντικειμένων με τη χρησιμοποίηση της εύπλαστης μάζας του υγρού πηλού. Οι εκπαιδευόμενοι του τμήματος κατασκευάζουν κούπες, κουτάλες, τασάκια, πιατέλες, κασπώ, ρόδια, μπόλ σε διάφορα μεγέθη, φλυτζανάκια του καφέ κ.α.. Το εργαστήριο της κεραμικής έχει τον απαραίτητο υλικοτεχνικό εξοπλισμό όπως εργαλεία πηλού, τροχοί, φούρνους, σμάλτο, πυρόχρωμα, πινέλα, πηλό, πάγκους.

ΝΤΕΚΟΥΠΑΖ

Το ντεκουπάζ  είναι η τέχνη της διακόσμησης αντικειμένων με διακοσμητικά χαρτιά που κολλάμε στην επιφάνεια διαφόρων αντικειμένων, σε συνδυασμό με ειδικά χρωματικά εφέ, έτσι ώστε να δημιουργηθεί ένα ολόκληρο μοτίβο ή να απεικονιστεί μια ιστορία. Αν και πολλές φορές χρησιμοποιούνται κοινά οικιακά αντικείμενα, το αποτέλεσμα είναι κάθε φορά μοναδικό και συγχρόνως συναρπαστικό.

 

ΣΤΟΧΟΙ ΤΟΥ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ

Η ανάπτυξη κινήτρων για τους εκπαιδευόμενους που βρίσκουν τις δραστηριότητες ευχάριστες και εξασκούν τη δημιουργικότητα τους. Ενθάρρυνση της μάθησης για νέες δεξιότητες. Επίσης βοηθάει στην ανάπτυξη ικανοποίησης και αυταρέσκειας και μπορεί να βοηθήσει και στην προσωπική έκφραση και αποκάλυψη αισθημάτων που δεν εκφράζονται. Βοηθάει επίσης στις κινητικές δεξιότητες όπως αδρή –λεπτή κινητικότητα, μυϊκή δύναμη και οπτικοκινητικό συντονισμό.  Στη βελτίωση σωματικής και ψυχικής ευεξίας προσφέροντας τη χαρά της δημιουργίας. Η αλληλοβοήθεια και αλληλουποστήριξη είναι ένα άλλο επίτευγμα της ομάδας του τμήματος μέσω της δημιουργίας

Εκτός από την εκμάθηση των  τέχνων της Κεραμικής και του Ντεκουπάζ το πρόγραμμα του εργαστηρίου μας  περιλαμβάνει και  εκπαίδευση σε:

- Δραστηριότητες καθημερινής ζωής (Δ.Κ.Ζ.) – Αυτοεξυπηρέτηση

 -Κοινωνικοποίηση όπως το πρόγραμμα “Γνωρίζω τη γειτονιά μου”, ψώνια σε διάφορα καταστήματα, επισκέψεις ψυχαγωγικού χαρακτήρα.

- Μαθησιακή εκπαίδευση που περιλαμβάνει τα εξής γνωστικά αντικείμενα:  γραπτή έκφραση, ασκήσεις προγραφής-συντονισμού και λεπτής κινητικότητας, όξυνση της ικανότητας συγκέντρωσης-κριτικής ικανότητας και επίλυση προβλημάτων καθημερινής ζωής, γνώσεις μελέτης του περιβάλλοντος, ασκήσεις κοινωνικοποίησης- συναισθηματικής καλλιέργειας, καλλιέργεια αριθμητικής ικανότητας και ποσοτικών- χωρικών- χρονικών εννοιών.

Τα παραπάνω δουλεύονται μεθοδικά και εξατομικευμένα σύμφωνα με τις αρχές της ανάλυσης έργου (task analysis) και ειδικές μεθόδους προσέγγισης για παιδιά με αναπηρία και αδυναμίες επικοινωνίας (TEACCH, Makaton, PEC’S, ABA, role playing, social stories).

Εφημερίδα

Διαβάστε την Εφημερίδα μας

Τηλεοπτικές Στιγμές

Δείτε τις τηλεοπτικές μας στιγμές