Εργαστήριο Χειροτεχνίας

Αρχική / εργαστήριο-χειροτεχνίας

Το ημερήσιο πρόγραμμα του εργαστηρίου Χειροτεχνίας περιλαμβάνει μαθησιακό πρόγραμμα (ομαδικό και ατομικό), εργαστηριακή εκπαίδευση και εκπαίδευση σε Δεξιότητες Καθημερινής Ζωής. Οι εκπαιδευτικοί στόχοι του εργαστηρίου υλοποιούνται με βάση το μοντέλο δομημένης διδασκαλίας (προσέγγιση T.E.A.C.C.H. ) και την ανάλυση έργου.

Στο μαθησιακό τομέα δουλεύουμε σύμφωνα με τις αρχές της ανάλυσης έργου (task analysis) θέτοντας ατομικούς και ομαδικούς στόχους συντονισμένα και συστηματικά.

Το μαθησιακό πρόγραμμα περιλαμβάνει τα εξής: 

  • Εμπέδωση και γενίκευση των ατομικών παιδαγωγικών στόχων.
  • Βελτίωση ανάγνωσης- γραφής και προγραφικών δεξιοτήτων - φωνολογική καλλιέργεια.
  • Αναγνώριση - ονομασία αριθμών και εκτέλεση αριθμητικών πράξεων.
  • Βελτίωση παρατηρητικότητας και οπτικής αντίληψης μέσα από δραστηριότητες και πάζλ.
  • Χωροχρονικός προσανατολισμός.
  • Εκπαίδευση στην απλή χρήση Η/Υ, τη περιήγηση στο internet και τη γραφή κειμένου με το πληκτρολόγιο.
  • Αύξηση της διάρκειας της συγκέντρωσης προσοχής και μείωση της διάσπασης.
  • Όξυνση βραχυπρόθεσμης μνήμης και μνήμης εργασίας.
  • Δημιουργία νέων αυτοσχέδιων δραστηριοτήτων και διδασκαλία αυτών, σύμφωνα με τις εκπαιδευτικές ανάγκες των εκπαιδευομένων.
  • Εξάσκηση στην αυτόνομη εργασία.
  • Περισσότερες ομαδικές συζητήσεις, δημιουργίες και δράσεις με σκοπό την βελτίωση συνεργασίας μεταξύ των εκπαιδευομένωv και την ευαισθητοποίησή τους σε κοινωνικά και περιβαλλοντικά θέματα.
  • Ανάπτυξη της πρωτοβουλίας των εκπαιδευομένων.
  • Εκπαίδευση στην αναγνώριση/ ονομασία συναισθημάτων με χρήση εικόνων, ανάπτυξη της συναισθηματικής καλλιέργειας, έκφρασης και αυτοελέγχου.
  • Κοινωνικοποίηση και εκμάθηση κανόνων συμπεριφοράς και κοινωνικών διαλόγων

στην τάξη.

  • Εφαρμογή «συστήματος πόντων» για τη τροποποίηση συμπεριφοράς ατόμων που παρουσιάζουν συμπεριφοριστικές δυσλειτουργίες και χρήση οπτικού προγράμματος.
  • Αναγνώριση και διαχείριση χρημάτων μέσα από παιχνίδι ρόλων.
  • Ανάγνωση βιβλίου με επιμορφωτικό στόχο.
  • Ανάγνωση και ανάλυση κειμένου.
  • Οπτική αναγνώριση ώρας και χρήση ρολογιού.

 

Στον εργαστηριακό τομέα, κύριο αντικείμενο είναι η παραγωγή σαπουνιών. Το εργαστηριακό μάθημα στοχεύει στην εκμάθηση νέων τεχνικών, στην ορθή χρήση εργαλείων χειροτεχνίας (μαχαίρι κοπής γλυκερίνης, ψαλίδια, πινέλα, κόλλες κλπ.), υπό τη καθοδήγηση των εκπαιδευτών, με σκοπό τη γενίκευση των δεξιοτήτων οργάνωσης - παραγωγής και την αυτονομία .

Το εργαστηριακό πρόγραμμα περιλαμβάνει τα εξής::   

  • Παραγωγή σαπουνιών, με βάση φυτικής γλυκερίνης (εκπαίδευση μέχρι το τελικό αποτέλεσμα).
  • Χειροτεχνίες – διακοσμητικά από ξύλο ή φυσικό υλικό.
  • Χειροτεχνίες σχετικές με την εποχή που διανύουμε.
  • Χριστουγεννιάτικα στολίδια.
  • Γούρια – μπρελόκ .
  • Διακοσμητικές πιατέλες.
  • Κατασκευές από πηλό ή γύψο.
  • Στολισμός κεριών με φυσικά υλικά.
  • Λαμπάδες για το Πάσχα.
  • Στολισμός γυάλινων διακοσμητικών.
  • Κηπουρική στην αυλή και στην τάξη, φύτεμα σε γλαστράκια  και παραγωγή φυτών.
  • Πίνακες ζωγραφικής

 

 

 

Στο τομέα αυτοεξυπηρέτησης και δραστηριοτήτων καθημερινής ζωής (ΔΚΖ) εστιάζουμε στη  συνέχιση και γενίκευση των ατομικών στόχων υγιεινής και αυτόνομης διαβίωσης, ανάλογα με τις ανάγκες του κάθε εκπαιδευόμενου.

Το πρόγραμμα περιλαμβάνει τα εξής:

 

  • Τήρηση κανόνων προσωπικής υγιεινής και ασφάλειας και εκμάθηση δεξιοτήτων αυτοελέγχου και αυτορρύθμισης, με σκοπό τη γενίκευση των δεξιοτήτων στο σπίτι και σε ανεξάρτητους χώρους.
  • Ανεξάρτητη χρήση τουαλέτας και τήρηση κανόνων ατομικής υγιεινής μετά την χρήση.
  • Αίσθηση προσωπικού χώρου και αντικειμένων, καθώς και φροντίδα αυτών, με σκοπό την γενίκευση στο σπίτι.
  • Καθαριότητα τάξης και αποκατάσταση χώρου μετά από εργαστηριακό πρόγραμμα.
  • Εκπαίδευση στη παρασκευή πρωινού στη τάξη.
  • Ανάθεση αρμοδιοτήτων  στους εκπαιδευόμενους για την ομαλή διεξαγωγή των προγραμμάτων. Καθιέρωση του ¨Βοηθού Τάξης¨ με τη διαδικασία της εβδομαδιαίας κλήρωσης.
  • Ανάθεση ¨Αρμοδιοτήτων Τάξης¨ σε εκπαιδευόμενους.
  • Αγορά άρτου από το φούρνο της γειτονιάς για κοινωνικοποίηση και εκπαίδευση στη κυκλοφοριακή αγωγή.

 

Επιπλέον οι εκπαιδευόμενοι του εργαστηρίου μας συμμετέχουν στο πρόγραμμα περιβαλλοντικής ευαισθητοποίησης που περιλαμβάνει κηπουρική στο κήπο του σχολείου και καθημερινό τάισμα των αδέσποτων ζώων που είναι περιμετρικά του σχολείου. Στόχος είναι η εξοικείωση με τα ζώα, η ανάληψη αρμοδιοτήτων και  η καλλιέργεια αισθήματος υπευθυνότητας.

Εφημερίδα

Διαβάστε την Εφημερίδα μας

Τηλεοπτικές Στιγμές

Δείτε τις τηλεοπτικές μας στιγμές